BEZPIECZEŃSTWO TRANSAKCJI
DARMOWA DOSTAWA od 1000zł
SZYBKA REALIZACJA
do kasy suma: 0,00 zł

Targi - jak się przygotować?

0
Targi - jak się przygotować?

Targi – jak się przygotować?

Jak przygotować się na targi? Doskonale zdajemy sobie sprawę, że pierwszy udział na tak dużym wydarzeniu to trudny orzech do zgryzienia, który niesie ze sobą wiele wątpliwości i pytań. Z tego właśnie powodu przygotowaliśmy dla Was ten poradnik.

Może okazać się niezwykle pomocny w szczególności dla osób, które w tym roku po raz pierwszy będą odpowiedzialne za organizację stoiska, jego wyposażenia i pozostałej „otoczki targowej”, która może posiadać sporo składowych, ale nie koniecznie musi – wszystko zależy od wstępnych założeń, budżetu i wielu innych czynników. A więc od czego zacząć?

Lista targów według branży w Polsce

Jeśli już ustaliłeś, że chcesz wybrać się na targi, to w pierwszej kolejności należałoby ustalić jakie konkretnie. Do tego może przydać się lista targów według branży w Polsce, którą znajdą Państwo pod tym linkiem: baza imprez targowych. Jest to bardzo pomocne miejsce, jeśli zależy Ci na ustaleniu planu całorocznego na dany rok – możemy na tej stronie sprawdzić na przykład jakie targi branży budowlanej odbędą się w roku 2019, w jakich miejscach oraz dniach. Baza pomoże jednocześnie trafić do ich organizatorów.

Dzięki powyższemu będziesz mógł wykonać rozeznanie cen powierzchni targowych na konkretnych imprezach – jeśli organizator nie upublicznia ich bezpośrednio na stronie, to często wystarczy się z nim skontaktować.

Jakiej wielkości powierzchni targowej potrzebujesz?

Cena metra kwadratowego powierzchni wystawienniczej w zależności od targów może się bardzo różnić. Niemałe znaczenie ma tu branża. Niektóre imprezy targowe składają się z mniejszej ilości wystawców, którzy z uwagi na charakterystykę swojego przemysłu potrzebują szczególnie dużej powierzchni żeby się zaprezentować.

W przypadku większości branż, najczęstsze wymiary stoisk to ok. 10-12 metrów kwadratowych, co oczywiście nie oznacza, że nie występują mniejsze. Jeśli prezentujemy produkt do którego nie potrzeba nam szczególnie dużej ilości miejsca, spokojnie możemy zmieścić się na obszarze nawet sześciu metrów kwadratowych.

Jako producent stoisk reklamowych możemy pomóc w zaopatrzeniu wynajętego obszaru w odpowiednio dobrane systemy niezależnie od metrażu. Co jednak w sytuacji, kiedy w bieżącym roku Twoja firma przewiduje trzy zupełnie różnej wielkości stoiska na trzech różnych imprezach targowych?

Jedno stoisko o różnych wymiarach – systemy modułowe

Rozwiązaniem powyżej wymienionego problemu bez dwóch zdań są systemy modułowe, dzięki którym możemy uniknąć konieczności zaopatrywania się w kilka, zupełnie różnej wielkości stoisk z uwagi na posiadanie różnej wielkości powierzchni reklamowych na każdych tagach.

Ciągłe produkowanie nowych systemów tworzy nie tylko problemy związane z ich przechowywaniem i ogólny nieład panujący przed każdym wystawieniem się, ale przede wszystkim koszta, których dzięki systemom modularnym można w banalny sposób uniknąć.

Jeśli w Twojej firmie taka praktyka nie była dotąd znana, warto wyjść z inicjatywą – pozwoli to zaoszczędzić naprawdę sporą sumę pieniędzy, którą z powodzeniem będzie można przeznaczyć na coś innego. W ostatnim czasie bardzo dużą popularność zyskały ścianki modułowe Magneto.

Przykładowe stoisko targowe zbudowane ze ścianek modułowych Magneto:

Przykładowe stoisko targowe Magneto

Gotowe zabudowy targowe od organizatora - czy warto?

Bardzo często organizator umożliwia odpłatne wynajęcie „boxa” o standardowych wymiarach. Wówczas obrandowanie go leży zazwyczaj po stronie wystawcy.

Regularnie klienci proszą nas o wyceny folii właśnie do oklejenia takich systemów, popierając to argumentem, iż „to i tak tylko na dwa-trzy dni i nie opłaca się kupować systemu dedykowanego”. Jest to kompletną nieprawdą. Folie nie tylko nigdy nie będą prezentowały się w połowie tak estetyczne jak wysokiej jakości systemy tekstylne, czy Pop-Up, ale również o ile nie jest to Państwa jedyny wyjazd na targi w życiu, po prostu się nie opłacają.

Zazwyczaj wykonanie profesjonalnego stoiska, w czym się specjalizujemy, zwraca się mniej-więcej po dwóch-trzech targach na które każdorazowo musieliby Państwo zakupić folie wraz z usługą oklejania i późniejszego demontażu. Przy tym otrzymujemy produkt, na którym grafika jest zawsze idealnie naciągnięta i prezentuje się kilkukrotnie bardziej przekonująco.

Pamiętaj – pierwsze wrażenie na kliencie robi się tylko raz. Nie psuj tego tanimi foliami, jest to nieopłacalne, nieekonomiczne i nie ma szans równać się z stoiskiem które zakupią Państwo raz, a będzie służyło przez długie lata.

Ile może kosztować własne stoisko targowe?

Najprostsze stoiska reklamowe składające się z około trzymetrowej ścianki oraz niewielkiej lady można zakupić nawet poniżej kwoty 2000 zł netto.

Nieco droższe są stoiska narożne, ale na przykład ściankę reklamową narożną Pegasus o wymiarach 3 x 3 x 2,5 m wysokości można zakupić ze niewiele wyższą kwotę. Dokładając do tego ladę w dalszym ciągu mieścimy się poniżej 3000 zł netto.

Większe systemy wykonujemy pod wymiar ze ścianek Magneto lub Vector – umożliwiają bardzo dużą dowolność wymiarów. Mogą posiadać zamykane zaplecza, w których można pozostawić rzeczy, czy ekspres do kawy. Posiadają również możliwość zastosowania półek do prezentacji produktów. Tutaj wahania cen są już spore w zależności od wymagań klienta. Średnio można przyjąć koszty w okolicach 5-12 tys. zł netto.

Do stoisk można dodać systemy podwieszane które sprawią, że stoisko będzie widoczne z daleka, czy inne dodatki takie jak flagi, rollupy, standy, a także oświetlenie, o czym poniżej. Wszystkie te zabiegi również poskutkują wzrostem końcowym ceny – średni koszt systemu podwieszanego to ok. 3000 zł netto.

Ile kosztuje montaż i demontaż stoiska?

Mimo faktu, iż systemy reklamowe w Polsce są znane już od dawna, to wciąż spotykamy się z zapytaniami typu: „Prosimy o ofertę na stoisko 2 x 2 m z usługą montażu i demontażu w miejscowości Warszawa”.

Otóż - przy wyborze odpowiednich systemów, montaż i demontaż stoiska nie kosztują zupełnie nic, bo są to czynności na tyle proste, że może je wykonać każda osoba mająca styczność ze stoiskiem choćby po raz pierwszy w ciągu kilkunastu do kilkudziesięciu minut w zależności od wielkości stoiska!

Nie ma tu większego znaczenia czy jest to mężczyzna w sile wieku, przedstawiciel handlowy w ekskluzywnym garniturze, czy urodziwa pani w garsonce. Przy niektórych ściankach i podwieszeniach warto jest poprosić drugą osobę do pomocy, natomiast większość rozwiązań jest wykonalna także do samodzielnego montażu.

Nasze systemy zostały zaprojektowane tak, aby ułatwiać życie, a nie je komplikować. Koszty montażu i demontażu stoiska przez zewnętrzną firmę mogą sięgnąć naprawdę wysokich kwot. To już nie te czasy, kiedy wszystkie systemy reklamowe były toporne i odrzucające konstrukcyjnie.

Druk materiałów promocyjnych na targi

Czymś o czym na pewno nie można zapomnieć podczas przygotowań do targów są katalogi firmowe i ulotki. Z powodzeniem można umieścić je na stojaku na materiały wspierające sprzedaż, ułożyć na ladzie, czy stole eventowym z zadrukowanym logo obrusem.

Realizacja sponsorskiego obrusu dla drużyny koszykówki Polpharma Starogard Gdański:

Obrus reklamowy z logo Polpharmy

Jeśli budżet jest ograniczony – nie ma potrzeby wydawania na katalogi majątku. Być może wystarczy niewielki nakład, dwunastostronnych broszur w formacie A5, które w drukarniach internetowych typu Diamond Druk, czy w naszym sklepie, możesz zamówić w bardzo atrakcyjnych cenach. W szczególności polecamy wersje szyte. Alternatywnie, możesz zamówić po prostu ulotki składane. Jeśli chcesz zawrzeć w swoich materiałach promocyjnych tylko te najważniejsze informacje, to prawdopodobnie uda się je umieścić na składanej w „C”, kwadratowej ulotce.

Oświetlenie ścianek na targach

Hale targowe to zazwyczaj bardzo wysokie budynki. W związku z tym, zalecane jest sięgnięcie po dodatkowe lampy halogenowe lub LED, aby nie pozbawić ścianek intensywności kolorów. Te pierwsze zapewniają światło ciepłe, te drugie – zimne. To które są lepsze jest tak naprawdę kwestią gustu.

Większość lamp ledowych przeznaczonych do oświetlania ścianek zapewnia bardziej intensywne światło niż halogeny, stąd są polecane szczególnie przy bardzo dużych ściankach, dzięki czemu można zastosować ich po prostu mniej, uzyskując taki sam lub lepszy efekt.

W naszej ofercie, w zakładce z akcesoriami znajduje się kategoria z oświetleniem. Do większości lampek dostępne są uchwyty umożliwiające zastosowanie ich przy wszystkich naszych modelach ścianek.

 

Sklep Reklamowy 

 

Komentarze do wpisu (0)

Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl