BEZPIECZEŃSTWO TRANSAKCJI
DARMOWA DOSTAWA od 1000zł
SZYBKA REALIZACJA
do kasy suma: 0,00 zł

Marketing cyfrowy i tradycyjny - co przynosi większe zyski? Cz.1

0
Marketing cyfrowy i tradycyjny - co przynosi większe zyski? Cz.1

Chociaż budżet marketingowy jest ważny dla każdej małej firmy, równie ważne jest wydawanie go we właściwym kierunku i jego maksymalne wykorzystanie. Skąd masz wiedzieć na co wydać pieniądze w przypadku marketingu cyfrowego i tradycyjnego?

Dla wielu firm podjęcie właściwej decyzji „marketingowej” nie jest łatwe, nawet jeśli może mieć ogromny wpływ na ich wyniki.

Uzyskując jasność na temat marketingu cyfrowego w porównaniu do tradycyjnego marketingu, firma może lepiej zrozumieć, która metoda marketingowa jest odpowiednia i jak powinna być stosowana. Na przykład, jeśli zdecydujesz się wykorzystać marketing w mediach społecznościowych do budowania swojej marki i zwiększenia bazy klientów, możesz to zrobić sam lub zatrudnić renomowaną firmę marketingu cyfrowego, taką jak nasza agencja reklamowa Scharmach Consulting, która się tym zajmie.

Marketing cyfrowy, a marketing tradycyjny

Prowadzenie udanego biznesu to nie tylko wybór odpowiedniego rynku lub posiadanie produktu wysokiej jakości. Chodzi również o wykorzystanie odpowiednich technik marketingowych w celu dotarcia do docelowych odbiorców i przekształcenia ich w potencjalnych klientów.

Niektóre firmy mogą być mniej przychylne marketingowi, ale jeśli jakakolwiek poważna firma chce zwiększyć swoje zyski, prawie zawsze zarezerwuje odpowiedni budżet na marketing.

Nawet jeśli zdajesz sobie sprawę z potrzeby skutecznego marketingu to debata na temat marketingu cyfrowego i tradycyjnego może Cię zaskoczyć. Przyczyna tego zamieszania może wynikać z faktu, że chociaż wiele działań marketingowych odbywa się w tradycyjny sposób, marketing cyfrowy zyskuje coraz większą przewagę.

Tak, istnieje odsetek osób, które nie korzystają z Internetu do przeprowadzania jakichkolwiek transakcji. Jednak znaczna część populacji regularnie korzysta z Internetu do wielu celów, w tym do dokonywania codziennych transakcji.

Jako firma musisz zapewnić sobie przewagę nad konkurencją. Co oznacza, że nie możesz już polegać na przestarzałych metodach marketingowych. Musisz spojrzeć dalej i zrozumieć, w jaki sposób możesz wykorzystać najnowsze techniki marketingu cyfrowego, aby zwiększyć zasięg.

Zanim przejdziemy do drobiazgowych szczegółów marketingu cyfrowego w porównaniu z marketingiem tradycyjnym, najpierw przyjrzyjmy się niektórym podstawowym ideom, które musisz zrozumieć.

Co to jest marketing tradycyjny?

Tradycyjny marketing nie jest niczym nowym, ponieważ jest formą marketingu, na którą byliśmy kiedyś wystawieni i w sumie nadal jesteśmy. Jest to konwencjonalny sposób marketingu, który pomaga dotrzeć do częściowo określonej grupy odbiorców za pomocą różnych metod reklamy offline i promocji.

Tradycyjny marketing to rodzaj marketingu, który trudno zignorować i obejmuje tradycyjne reklamy, które spotykamy na co dzień. Wiele popularnych i najczęściej sprawdzanych taktyk marketingowych offline należy do następujących pięciu głównych kategorii:

  • Druk (czasopisma, gazety itp.)
  • Transmisja (telewizja, radio itp.)
  • Poczta (katalogi, pocztówki itp.)
  • Telefon (telemarketing, marketing SMS itp.)
  • Na zewnątrz (billboardy, ulotki itp.)

Tradycyjny marketing mógł ewoluować w ciągu ostatnich kilku dekad, ale podstawowe aspekty pozostają takie same. Techniki sprzedaży, których używamy dzisiaj, w dużej mierze opierają się na na czterech aspektach: produkcie, cenie, miejscu i promocji.

Każdy odnoszący sukcesy biznes wie, jak ważną rzeczą jest stworzenie odpowiedniego kanału sprzedażowego. Wykorzystując cztery zasady marketingu, firma może skutecznie pokierować swoich potencjalnych klientów i klientów przez dowolny kanał sprzedaży i uzyskiwać korzystne wyniki.

Cztery zasady marketingu

Rzućmy okiem na każde z czterech zasad, które napędzają każdą formę techniki marketingowej:

  • Produkt: Skuteczny marketing zaczyna się od dobrego zrozumienia własnego produktu. Może być usługą niematerialną lub rodzajem towaru spełniającego zapotrzebowanie rynku docelowego.
  • Cena: Całkowity koszt produktu zależy od tego, jak dobrze go znasz. Cena jest zawsze decydującym czynnikiem, jeśli chodzi o takie rzeczy, jak podaż, popyt, marża zysku itp.
  • Promocja: promocja polega na tym, jak rozpowszechniasz informacje o swoim produkcie i sprzedajesz go docelowym odbiorcom. Każda metoda, która pomaga wypromować produkt i zwiększyć jego widoczność / ekspozycję, jest nazywana promocją - niezależnie od tego, czy jest to reklama na billboardzie, czy kampania reklamowa na Facebooku.
  • Miejsce: Tradycyjny marketing w dużej mierze opiera się na tym, aby Twój produkt trafił do grupy docelowej we właściwym czasie i miejscu. Co oznacza również, aby odpowiednio go wycenić. W świecie marketingu odpowiednie miejsce odgrywa kluczową rolę. Ponieważ gdy produkt zostanie umieszczony w idealnej lokalizacji, szanse konwersji potencjalnych klientów na kupujących znacznie się zwiększają.

Na pierwszy rzut oka marketing cyfrowy może wyglądać inaczej niż marketing tradycyjny, ponieważ w największej mierze dotyczy trzeciej zasady marketingu: promocji. Faktem jest jednak, że marketing cyfrowy jest bardzo skuteczny, ponieważ nie pomija żadnej z czterech zasad marketingu. Wykorzystuje każdą z nich w unikalny sposób, a czasem nawet lepiej niż tradycyjny marketing.

Więcej o marketingu przeczytacie w drugiej części naszego wpisu Marketing cyfrowy i tradycyjny - co przynosi większe zyski? Cz.2

Niezależnie od wyboru metody tradycyjnej lub cyfrowej, wcześniej, czy później będziecie potrzebowali systemów reklamowych i wystawienniczych z którymi zapoznacie się klikając w poniższy przycisk.

 

przycisk

 

Komentarze do wpisu (0)

Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl