BEZPIECZEŃSTWO TRANSAKCJI
DARMOWA DOSTAWA NA ZAWSZE!
SZYBKA REALIZACJA
do kasy suma brutto: 0,00 zł
Musisz to mieć!
Stojak na plakat A4 OWZ Stojak na plakat A4 OWZ Stojak na plakat A4 OWZ
175,00 zł 175,00 zł
szt.
Rozkładany stojak na ulotki A4 Rozkładany stojak na ulotki A4 Rozkładany stojak na ulotki A4
445,00 zł 445,00 zł
Lada degustacyjna Counta stoisko promocyjne Lada degustacyjna Counta stoisko promocyjne Lada degustacyjna Counta stoisko promocyjne
539,00 zł 539,00 zł
szt.
Rollup Wasp 80 x 210 cm Ekonomiczny Rollup Wasp 80 x 210 cm Ekonomiczny Rollup Wasp 80 x 210 cm Ekonomiczny
149,00 zł 149,00 zł
szt.
Rozkładany stojak na ulotki A4 AKRYL Rozkładany stojak na ulotki A4 AKRYL Rozkładany stojak na ulotki A4 AKRYL
355,00 zł 355,00 zł
szt.
Flaga reklamowa Shimmer 2,5m z napełnianą podstawą Flaga reklamowa Shimmer 2,5m z napełnianą podstawą Flaga reklamowa Shimmer 2,5m z napełnianą podstawą
189,00 zł 189,00 zł
szt.
Chmura tagów bloga
Dzięki chmurze tagów możesz szybko przenieść się do interesującego Cię tematu na naszym blogu!
Czytaj więcej

Jak przygotować się do targów, aby odnieść na nich sukces?

0
Jak przygotować się do targów, aby odnieść na nich sukces?

Wystawienie się na targach branżowych może przynieść naszej firmie wymierne korzyści. Aby jednak w pełni odnieść sukces, musimy się do targów odpowiednio przygotować. Jak to zrobić? Przeczytajcie poniższy artykuł i pozbądźcie się wszelkich wątpliwości.

Planujmy z dużym wyprzedzeniem

Jedną z najważniejszych rzeczy, jaką możemy zrobić przed rozpoczęciem targów, jest dokładne zaplanowanie swojej obecności na nich. Pamiętajmy, że nigdy nie jest za wcześnie na wystartowanie z przygotowaniami.
Wybierajmy zawsze targi, które będą pasowały do specyfiki naszej firmy. Przy czym, jeżeli prowadzimy np. salon samochodowy, to nie musimy tylko i wyłącznie pokazywać się na imprezach poświęconych czterem kółkom. Przecież potencjalnych klientów znajdziemy również np. na targach ślubnych, gdzie możemy zaprezentować auta rodzinne.
Wybór targów, na których się pojawimy, powinien być poprzedzony dokładnym „researchem”. Jeśli jakaś impreza wpadnie nam w oko, to zapoznajmy się z nią dokładnie, zanim zdecydujemy się rozłożyć na niej swoje stoisko. Sprawdźmy statystyki targów (ilość wystawców, zwiedzających), ich cykliczność, prestiż, zweryfikujmy, jakie oferowane są stoiska, poczytajmy opinie w Internecie, dowiedzmy się, czy targi promują się w profesjonalny i ciekawy sposób, czy przyciągają firmy o podobnym profilu, jak nasz. Ważny jest też dojazd na targi – my sami i odwiedzający muszą łatwo i szybko na nie trafić.

Obliczmy koszty

Oczywistą sprawą jest, że udział w targach generujesz koszty. Jednak z tego powodu, że możemy na nich pokazać światu swoją ofertę i zdobyć nowych klientów warto imprezy tego typu traktować jako inwestycję, która ma szansę zaprocentować w niedalekiej przyszłości. Koszty przygotowań do targów mogą być bardzo różne. Wszystko zależy od tego, czy bierzemy udział w evencie międzynarodowym, czy lokalnym, jak duże chcemy mieć stoisko, jakie materiały reklamowe chcemy użyć itp.
Do typowych kosztów, na które musimy się przygotować, należą: koszty związane z rejestracją na targi: wynajęcie stoiska, opłaty za parking, prąd itp. ;

  • Koszty transportu, noclegu i wyżywienia;
  • Przygotowanie materiałów promocyjnych (plakatów, ulotek, materiałów audio-video, katalogów, gadżetów itp.);
  • Wykupienie ubezpieczenia;
  • Wynajęcie hostess i profesjonalnej pomocy przy obsłudze stoiska.

Wyznaczamy cele

Zadajmy sobie pytanie: „jakie cele chcemy osiągnąć, biorąc udział w targach?” Niektóre firmy wybierają się na targi wyłącznie po to, aby sprzedać jak najwięcej produktów, inne zaś po to, aby nawiązać konkretne kontakty (dostawcy, agenci, dystrybutorzy, partnerzy) lub aby sprawdzić i ocenić rynek oraz konkurencję.

Pamiętajmy o tym, żeby pomyśleć o liczbie nowych klientów, których chcemy zdobyć, o liczbie osób, z którymi chcemy na targach porozmawiać, lub liczbie materiałów, które chcemy rozdać. Im bardziej precyzyjne będą nasze cele, tym większe będą szanse na ich osiągnięcie. Jeśli przy okazji targów chcesz wprowadzić na rynek nowy produkt w swojej ofercie, również musimy to odpowiednio zaplanować. Jeśli zaś chcemy budować świadomość marki wśród klientów, to nasza strategia obecności na imprezie musi to uwzględnić.

Poznaj swoją przestrzeń i jej wymagania

Najlepszym sposobem, aby nie zostać niemiło zaskoczonym podczas targów, jest poznanie każdego szczegółu, jaki możemy uzyskać o przestrzeni, którą będziemy wykorzystywać. Dowiedzmy się, gdzie będzie usytuowane dokładnie nasze stoisko. Jak dużo miejsca otrzymamy? Czy będziemy mieli daleko do wyjścia i wyjścia? Kto będzie się wystawiał obok nas?

Lokalizacja wystawy jest tutaj kluczową sprawą i ważne jest, żeby dopasować odpowiednią strategię dla właściwej lokalizacji. Czy nasza przestrzeń będzie miejscem o wysokim, czy niskim natężeniu ruchu? Czy jest ona oświetlona światłem naturalnym, czy też np. z tyłu hali, z ostrym sztucznym oświetleniem? Każdy najmniejszy szczegół ma znaczenie i musi mieć wpływ na strategię, której używamy, aby targi okazały się dla nas 100% sukcesem.

Przestrzeń w pobliżu tylnej części hali wystawienniczej nie zawsze jest czymś złym - w rzeczywistości, dzięki właściwej strategii, może ona pomóc przyciągnąć zaangażowanych uczestników, którzy szukają oferty dla siebie.

Przygotowujemy stoisko

Nasze stoisko będzie wizytówką naszej firmy. Na targach będziemy rywalizować z innymi, podobnymi do nas podmiotami walczącymi o uwagę uczestników. Każdy będzie chciał się pokazać jak z najlepszej strony.

Czym możemy się wyróżnić? Czasy, kiedy katalogi, ulotki, i próbki produktów wystarczyły do zatrzymania przy naszym stoisku odwiedzających, bezpowrotnie minęły. W dzisiejszym świecie musimy być nowocześni, oryginalni, rozrywkowi. Dlatego nie bójmy się przeprowadzać konkursów, seminariów, pokazów interaktywnych, wykorzystujących najnowsze zdobycze techniki. Niech nasze logo będzie duże, widoczne już z daleka, niech przedziera się do świadomości ludzi na najróżniejsze sposoby.

Zadbajmy o to, aby nasze materiały promocyjne i gadżety były nieszablonowe i jak najbardziej atrakcyjne i użyteczne. Niech odwiedzający pokazują je później chętnie znajomym oraz rodzinie. Przy tym musimy zadbać o spójność i profesjonalne, estetyczne wykonanie wszystkich materiałów i produktów.

Ciekawym rozwiązaniem jest przemyślane wykorzystanie gry świateł na naszym stoisku. Można pokusić się o wykorzystanie VR-u do zaprezentowania klientom oferty.
Kwestią newralgiczną jest czynnik ludzk. Osoby, które będą reprezentować naszą firmę na targach powinny doskonale ją znać. Dobrym pomysłem jest wysłanie na tragi handlowca mającego spore doświadczenie w kontakcie z klientami.

W czasie targów

  • Jeśli chcemy, żeby odwiedzający stanęli przy naszym stanowisku, a nie tylko minęli je czym prędzej, to zadbajmy o następujące elementy:
    bądźmy przyjaźni i proaktywni. Wychodźmy z uśmiechem do ludzi. Nie chowajmy się za ladą;
  • Nie wciskajmy na siłę materiałów promocyjnych. Róbmy to podczas przyjaznej rozmowy;
  • Uśmiechnięte i otwarte hostessy mogą zdziałać cuda;
  • Przygotujmy smakołyki – ludzie zawsze zatrzymają się na chwilę, żeby coś przekąsić;
  • Rozdawajmy wizytówki i dajmy poczucie zwiedzającym, że są dla nas niezwykle ważni;
  • Im więcej będziemy dystrybuować produktów z nazwą marki, tym większa będzie nasza widoczność i goście targów łatwiej nas zapamiętają;

Niech wszyscy wiedzą, że będziemy na targach

Kiedy już zarejestrujemy się na targach, to poinformujmy cały świat o tym fakcie. Wyślijmy newsletter do naszych klientów, napiszmy notkę na stronę internetową, podzielmy się dobrą nowiną w mediach społecznościowych. Niech wszyscy wiedzą gdzie, kiedy i w jakim celu mogą nas spotkać i z nami porozmawiać. Wyślijmy zaproszenia na targi do kontrahentów i osób, na których obecności nam zależy najbardziej. 

Sprawdźmy, czy organizator eventu umieścił informacje o naszej firmie i nasze logo na swojej stronie. Możemy też np. wykupić kilka postów sponsorowanych na Facebook’u lub dodać do stopki mailowej informację o udziale w targach. Żeby zdobyć zainteresowanie odbiorców, poinformujmy ich, że kiedy przyjdą na nasze stoisko, mogą zdobyć np. wyjątkowe materiały promocyjne, zniżki i rabaty, że mogą poznać jako pierwsi nowe produkty z oferty.

Targi się skończyły, a my nadal pracujemy

Nasza obecność na targach to ciężka praca. Prezentujemy ofertę, rozmawiamy z dziesiątkami odwiedzających, przeprowadzamy prezentacje, sprzedajemy, budujemy relacje i zaglądamy na stoiska konkurencji. Dlatego, kiedy targi, na których się wystawiliśmy, już się zakończą, warto przeprowadzić ewaluację naszych wszystkich działań.

Udokumentujmy i zapiszmy, co klientom się podobało, a co nie. Obserwujmy reakcje odwiedzających nasze stoisko – czy przypadło im do gustu? Czy zwróciło ich uwagę? Zapamiętajmy, co warto poprawić, co zmienić, by jeszcze lepiej i skuteczniej pokazać się na kolejnym evencie. Możemy również pomyśleć o przygotowaniu materiału video lub fotorelacji z targów. Niech inni zobaczą, jak zaprezentowaliśmy się na imprezie.

Po targach, w biurze, przeprowadźmy analizę. Zajrzyjmy raz jeszcze do spisu celów, jakie postawiliśmy sobie na samym początku. Czy wszystkie zostały spełnione? Jeśli nie, to dlaczego? Ile umów udało się nam podpisać? Ilu odwiedzających zatrzymało się przy naszym stoisku? O co pytali ludzie, jakie mieli wątpliwości? Analiza tych danych pozwoli nam rozwijać się i umacniać promocję naszej firmy na targach.

Jeśli zainteresował Cię ten artykuł i wybierasz się na targi, koniecznie zapoznaj się z naszą ofertą systemów wystawienniczych klikając na poniższy przycisk - u nas zaopatrzysz się od "A" do "Z"!

 

Systemy reklamowe na targi 

  

Komentarze do wpisu (0)

Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl