BEZPIECZEŃSTWO TRANSAKCJI
DARMOWA DOSTAWA od 1000zł
SZYBKA REALIZACJA
do kasy suma: 0,00 zł

Czy tradycyjny marketing ma jeszcze sens? Cz.1

0
Czy tradycyjny marketing ma jeszcze sens? Cz.1

Niedawno opublikowaliśmy serię wpisów w których porównujemy marketing tradycyjny i cyfrowy, i w którym ten tradycyjny dostał trochę po łbie - kolokwialnie mówiąc - ale czy to znaczy, że tradycyjny marketing nie ma już sensu? Wręcz przeciwnie, i właśnie dlatego, aby zachować równowagę w przyrodzie, teraz przyjrzymy się tej starszej metodzie reklamowej. Zapraszamy do lektury kolejnej serii wpisów tym razem traktujących o tym, czy tradycyjny marketing ma jeszcze sens?

Zapraszamy także do zapoznania się z poprzednią serią wpisów:

Marketing cyfrowy i tradycyjny - co przynosi większe zyski? Cz.1

Marketing cyfrowy i tradycyjny - co przynosi większe zyski? Cz.2

Marketing cyfrowy i tradycyjny - co przynosi większe zyski? Cz.3

Marketing cyfrowy i tradycyjny - co przynosi większe zyski? Cz.4

Co to jest tradycyjny marketing?

Każdy przedsiębiorca chce, aby jego biznes rozwijał się i prosperował. Ale aby osiągnąć sukces i wzrost, musisz promować swój biznes i budować lojalną klientelę; można tego dokonać poprzez reklamę i marketing. Reklamę można prowadzić między innymi z użyciem tradycyjnych metod marketingowych.

Pojęcie „tradycyjny” samo w sobie jest szerokim pojęciem obejmującym różne formy reklamy i marketingu. Tradycyjny marketing jest bardzo ważny dla rozwoju każdej firmy nawet pomimo postępu technologicznego i powstania nowych metod marketingu cyfrowego. W większości tradycyjny marketing można podzielić na cztery kategorie:

  • Druk - obejmuje to zamieszczanie reklam w czasopismach, biuletynach, gazetach, broszurach i innych drukowanych materiałach używanych do dystrybucji.
  • Poczta bezpośrednia - technika obejmuje ulotki, listy, broszury, pocztówki, katalogi i inne materiały, które są drukowane i wysyłane bezpośrednio do klientów lub docelowych klientów.
  • Nadawanie - Nadawanie obejmuje reklamy wyświetlane w telewizji i radiu oraz inne metody reklamy, takie jak reklamy ekranowe w kinach.
  • Telemarketing - dotyczy to osób, które dzwonią do potencjalnych klientów przez telefon, aby zbudować porozumienie i pozytywną relację z reprezentowaną firmą.

Zdefiniowanie tradycyjnego marketingu zależy od tego jak głęboko chcemy zajrzeć do historii. Starożytni Egipcjanie używali papirusu do robienia plakatów, aby sprzedawać produkty i promować kandydatów na jakieś stanowiska, ale metody, które są bardziej podobne do tych uznanych dzisiaj, pojawiły się w czasach rewolucji przemysłowej zapoczątkowanej w XVIII wieku.

Konsumenci chcieli usłyszeć - a producenci chętnie im opowiadali - w jaki sposób takie rewolucyjne towary i usługi, takie jak telefony, radio, samochody, samoloty i nowe źródła energii znane jako elektryczność, mogą zmienić ich życie. W latach czterdziestych celem stało się przekonanie kupujących, że produkty sprzedawane w danej firmie są lepsze od dokładnie tych samych produktów, które sprzedaje inna firma.

Taka tradycyjna koncepcja marketingu trwa nadal nawet jeśli mówimy o promowaniu nowoczesnymi metodami marketingu cyfrowego. Tak samo wspomniane cztery główne kanały marketingu tradycyjnego są nadal popularne podobnie jak samochody. I pomimo spadku udziału tradycyjnych metod w stosunku do cyfrowych nie powinny one całkowicie zniknąć, ale prawdopodobnie wyewoluują do trochę nowocześniejszej formy. Pamiętacie może pełne rozświetlonych kolorowych reklam miasta z różnych filmów z gatunku cyberpunk? Może jeszcze nie teraz, może nawet nie za 10 lat, ale w końcu reklama tradycyjna, którą widzimy na zewnątrz przybierze taką lub podobną formę. Jedno jest pewne - reklama zewnętrzna będąca częścią tradycyjnego marketingu i reklamy nie zniknie nigdy.

Co przemawia za tradycyjnym marketingiem i reklamą?

Zanim przejdziemy do konkretnego wypunktowania zalet tradycyjnych metod, najpierw postaramy się trochę opisać dlaczego taka forma marketingu nadal działa i w sumie nawet ma się dobrze. Dlaczego więc nie obserwujemy trendu w którym banery reklamowe, różne potykacze i inne grafiki nie znikają z witryn sklepowych i przestrzeni miejskich? Dziwna sprawa, że skoro tradycyjne metody tracą na popularności i przynoszą mniejsze zyski w porównaniu do cyfrowego marketingu, te nadal się utrzymują. Wychodząc na miasto, czy wyruszając w podróż albo nawet idąc do kina, czy restauracji ciągle można zauważyć tradycyjne nośniki reklamowe informujące nas o jakimś produkcie lub usłudze. Dlaczego tak jest?

Nie ulega wątpliwości fakt, że marketing cyfrowy ma rosnący udział w torciku marketingu i reklamy, i zapewne w ogólnym rozrachunku jego udział będzie większą częścią tego torciku, ale naszym zdaniem nigdy nie zajmie go w całości. Możemy przypuszczać, że razem z postępem technologii pewne aspekty naszego życia zostaną całkowicie zautomatyzowane - możliwe, że nawet zwykłe cykliczne zakupy, gdzie kupujemy żywność, chemię użytkową i ubrania po prostu będą do nas przyjeżdżać lub przylatywać dronem bez potrzeby poświęcania temu procesowi większej uwagi. Po prostu zgłosimy potrzebę, wybierzemy parametry, a produkty do nas przybędą, zaś jeśli nie będą spełniać naszych oczekiwań to je wymienimy. Istnieje możliwość powstania takiej przyszłości, właściwie ta przyszłość już się dzieje, ale nie przybrała jeszcze takiej skrajnej formy o której piszemy. Zakładając jednak, że tak się stanie, mimo wszystko, tradycyjne sklepy i centra handlowe mogą nie zniknąć. Dlaczego? Bo zakładając rosnącą ludzką populację, na pewno znajdzie się wśród nich ktoś kto woli pójść i zobaczyć co kupi niż tracić czas na ciągłe wymieniane, lub po prostu ktoś będzie miał takie hobby. Świat się zmienia i w przyszłości robienie tradycyjnych zakupów może być retro pasją.

Idąc dalej tym tropem, ale skręcając w trochę inną stronę, branża usługowo-rozrywkowa będzie raczej tą w której zmodernizowane tradycyjne metody marketingu będą nadal obecne. Ludzie nie powinni przestać całkowicie wychodzić ze swoich domów, więc możemy z całą pewnością założyć, że kiedyś zaistnieją nowe futurystyczne restauracje, sale kinowe lub inne miejsca rozrywki i spotkań, a takie miejsca bez jakiejś formy tradycyjnej reklamy będą po prostu wyglądały pusto. Każdy klient będzie chciał poznać ofertę miejsca w którym właśnie się znajduje i będzie oczywiście mógł sięgnąć po telefon, który wyświetli ofertę opierając się na lokalizacji miejsca, ale będzie mógł także spojrzeć na witrynę sklepową

Wracając do teraźniejszości tradycyjna reklama nadal jest i będzie obecna w sklepach stacjonarnych i innych stacjonarnych lokalach usługowych ponieważ taka metoda buduje też klimat i specyfikę lokalu. Menu w restauracji jest tradycyjną formą marketingu, czy też reklamy, każdy baner na witrynie sklepowej także, potykacze i inne grafiki w sklepie lub przed nim też wpisują się na listę tradycyjnych metod reklamowych. Wyobraź sobie teraz lokal sprzedażowy lub usługowy bez banerów, bez potykaczy, bez żadnych grafik, bez żadnych materiałów promocyjnych, bez ulotek, bez broszur, bez voucherów i wielu innych elementów, które sprawiają, że sklep, czy restauracja są tym czym są. I jak? Raczej pusto, prawda? No właśnie. Wchodząc do sklepu, czy innego lokalu, oczekujemy jakieś fizycznej i namacalnej prezentacji oferty. Sklepy odzieżowe bez plakatów z nową kolekcją wyglądałoby dużo inaczej, kina bez banerów lub wyświetlaczy z ofertą seansów i przekąsek też wyglądały by inaczej. Wyświetlacze w kinach mogą być cyfrową technologią, ale przekaz z nich płynący nadal jest formą tradycyjną.

Brakuje nam typowego zakończenia, które kończy rozdział, bo temat jest rzeką i można o tym dużo pisać, więc po prostu zaprosimy was do zapoznania się z kolejną częścią wpisu w którym będziemy pisać o zaletach tradycyjnego marketingu. Wady możemy przypomnieć, ale się nad tym zastanowimy, gdyż poruszaliśmy je w poprzedniej serii wpisów.

Czytaj kolejną część wpisu: Czy tradycyjny marketing ma jeszcze sens? Cz.2

Z najlepszymi systemami reklamowymi i wystawienniczymi zapoznasz się klikając w poniższy przycisk.

 

przycisk

 

Komentarze do wpisu (0)

Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl